Veel mooie stukken van aussi bekeken - Reisverslag uit Bungendore, Australië van Arjan en Sanne Brink/Dijks - WaarBenJij.nu Veel mooie stukken van aussi bekeken - Reisverslag uit Bungendore, Australië van Arjan en Sanne Brink/Dijks - WaarBenJij.nu

Veel mooie stukken van aussi bekeken

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Arjan en Sanne

09 Oktober 2014 | Australië, Bungendore

De afgelopen dagen alweer heel veel gezien rondom Bungendore..

We zijn naar Braidwood geweest, een typisch Australisch klein dorpje wat we even hebben bekeken. Op de terugweg bij een mooi stukje rivier even een tussenstop gemaakt en super mooie foto's kunnen maken. Helaas konden we daar niet heel lang blijven. De honden waren ontsnapt en Lianne werd daarover gebeld of ze weer naar huis kon komen.... Waarschijnlijk hebben de honden de deur van de schutting open gekregen en zijn ze ieder apart een wandelingetje gaan maken, gelukkig waren ze allebei weer terug gebracht naar huis (lang leve de naam penning waar de telefoonnummers op stonden)...

Nu we toch in australie zijn, hebben we lianne haar verjaardag ook weer eens samen kunnen vieren :) happy b'day Lianne!! Deze dag zijn we naar Canberra geweest. lianne heeft laten zien waar zij werkt en Mick heeft ons de legerbasis en de universiteit laten zien, hier studeert Mick. Canberra is de hoofdstad van Australie. Deze stad heeft veel met het leger, defensie, ministerie en oorlogs monumenten. Hier hebben we ons de hele dag wel vermaakt. We zouden 's avonds ook eten in Canberra, maar de koplampen van de ene auto deden het niet meer... Hierdoor zijn we maar weer terug gereden naar Bungendore en hebben we daar lekker gegeten in een pub.

Op donderdag zijn we naar Namadgi National Park gereden. Hier hebben we een wandeling gemaakt door de natuur en lekker gepicknickt bij een riviertje. En nu hebben we ook levende kangoeroes gezien :) ze bleven mooi staan zodat wij foto's van ze konden maken.

De komende dagen hebben we ook weer een drukke planning...
Morgen gaan we naar tidbinbilla, ook een National park, waar ze veel kangoeroes, wallibies, wombats, koala's en andere dieren hebben. Ben erg benieuwd.
Het weekend gaan we naar Camden, hier wonen Mick zijn ouders. maandag vertrekken Arjan en ik met het vliegtuig naar Port Douglas, hier gaan wij een cruise maken op het Great barrière reef waar we ook zullen gaan snorkelen. Ik heb een digitale onderwater camera gekocht, hoop dat ik hier mooie foto's mee kan maken. Port Douglas ligt in de tropen en we willen daar ook graag de tropen bekijken.. Mick verteld ons dat daar veel krokodillen, slangen, spinnen en in het water kwallen zitten.. Maar dat zei hij ook over de omgeving van Bungendore en daar zijn we nog maar 1 slang tegen gekomen en die was mors dood.. We zeiden al tegen hem dat Australiërs dit zeiden om ons toeristen weg te jagen om zo het mooie australie voor hun zelf te kunnen houden, hahaha we zullen zien of we in Port Douglas nog wat dieren kunnen spotten (behalve slangen want daar hou ik niet zo van...)
Na Port Douglas gaan we nog een nachtje bij Mick zijn ouders slapen en daarna een paar dagen naar de Blue Mountains, hier hebben we een huisje gehuurd. Na de blue mountains gaan we naar central coast hier hebben we een huisje aan het strand gehuurd (jeej) en als we daar weggaan gaan we nog een paar dagen naar een huisje in Sydney.. En dan zijn er alweer twee weken om en zitten we alweer 3weken in het mooie Aussi. Na Sydney verblijven we nog een paar dagen in Bungendore. lianne en ik zullen in die paar dagen nog een keer gaan paardrijden, hier heb ik ook erg veel zin in..

Tussendoor hebben we contact met het thuisfront en weten we dat het goed gaat daar en ook met de beestjes :)
Dat was een van onze grootste zorgen hier, dat we het na een paar dagen al bekeken hadden (want wij zijn van die huismussen die na een week alweer graag naar huis willen en graag willen weten hoe het met iedereen gaat en of er nog nieuws is haha) en dat we de beestjes allemaal zo erg zullen gaan missen.. Maar er word goed voor ze gezorgd

• 09 Oktober 2014 - 13:56

Heleen:

Leuk om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben! :) De foto's zien er veelbelovend uit! Enne, de dieren redden zich echt wel, die zijn in zeer goede handen.

Jamie was vorige week nog ondeugend, hij heeft Erik laten schrikken met zijn geblaf (en toen was het huilen, natuurlijk...).

Blijven genieten daar, hè!

Groetjes uit het mooie Veenoord,
    Heleen en Erik

• 09 Oktober 2014 - 18:26

Jack:

Hoi allemaal, klinkt bijzonder goed Arjan en Sanne. Samen met de foto's, die je tekst begeleiden, krijgen we hier een fraai beeld.
    Ik zie dat Jan al een echte Crocodile Dundee aan het worden is, met die cowboyhoed op.... ha ha ha.
    Genietze samen.

Jack/Agnes

• 09 Oktober 2014 - 18:31

Hans:

Ziet er allemaal erg mooi uit, wie is die man met die grote hoed bij je Sanne (Indiana Jones?).
    Met de dieren alles oké, we redden ons er best mee!
    Lijkt me wel erg leuk land wanneer ik de foto's zo bekijk.
    Nou blijven genieten hè!

Groeten,
    Hans

• 09 Oktober 2014 - 19:23

Robbert En Floor:

Hè Sanne & Arjan,

Wat leuk om jullie avonturen te lezen. Leuk dat er foto's bij staan.
    Hebben we een beetje een idee hoe jullie daar vertoeven :)
    Heel veel plezier met jullie cruise, wij zijn benieuwd naar de onderwater foto's!