De eerste paar dagen in Aussi - Reisverslag uit Bungendore, Australië van Arjan en Sanne Brink/Dijks - WaarBenJij.nu De eerste paar dagen in Aussi - Reisverslag uit Bungendore, Australië van Arjan en Sanne Brink/Dijks - WaarBenJij.nu

De eerste paar dagen in Aussi

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Arjan en Sanne

06 Oktober 2014 | Australië, Bungendore

De eerste paar dagen in Australië.

De eerste dag in Australië hebben we even weer bewezen dat wij kunnen uitslapen. Tegen een uur of 12 's middags heeft Lianne ons maar wakker gemaakt, om zo te voorkomen dat we de komende nacht niet zouden kunnen slapen. (Nou moet ik er wel bij zeggen dat we 's nachts pas tegen half 3 op bed lagen :) )
Na een ontbijt met super lekkere pindakaas (die we ook zeker mee zullen nemen terug naar Nederland) zijn we Bungendore even in gegaan. Dit is het dorpje waar Mick en Lianne wonen. We zijn even wat winkeltjes in geweest en hebben wat boodschappen gehaald. We hebben ook de woodgallery bezocht, dit is een winkel/gallerie achtig iets met hele dure dingen, neem nou de Hannah kast (http://www.bungendorewoodworks.com.au) een kast met weet ik veel hoeveel laatjes erin, kost heel veel. Ze verkochten hier ook super lekker ijs, wat wij dus ook even moesten proeven :)
Thuis hebben we een heel eind met de honden gelopen, mooi stuk van Bungendore kunnen bekijken. Veel huizen zijn hier gemaakt van hout (soort bungalows) in de nieuw bouw van Bungendore zijn juist weer veel huizen van steen gebouwd.
Eenmaal weer bij Mick en Lianne thuis, werden de homemade pizza's gemaakt door Jan en Lianne.

De dag erna zijn we opgesplitst. De heren gingen hout halen en de dames even Canberra in.
Ohh jah als een Australiër zegt it's just around the corner, dan bedoelen ze dus, het is zeker nog ander half tot twee uur rijden met de auto.
De heren hebben een heel avontuur beleefd. Mooie stukken van Australie gezien, maar van hout halen is weinig gekomen, lekke band. nadat Arjan de band had vervangen zijn ze weer terug naar huis gereden, al met al toch weer een hele dag onderweg geweest. En je ziet hier onderweg heel veel kangoeroes, wallibies en wombats alleen de meeste die je tegen komt zijn doodgereden. Om de 10 meter ligt wel weer wat aan de straat. (Tot nu toe al 2!!! Levende kangeroes tegen gekomen ;)
De dames hebben een marktje bezorgt in Canberra, maar dit bleek achteraf meer een doe marktje voor kinderen te zijn.... Het centrum van Canberra zelf was wel erg leuk om doorheen te lopen en mensen te kijken :)
Heerlijk gelunched aan het meer van Canberra en daarna weer richting huis, onderweg nog wat boodschappen gedaan.

Dag 3. In Aussi zijn we naar een sheep run geweest. Hier laten ze schapen door de straten rennen en is er een optocht en markt. De schapen door de straten waren er zo'n 10 en een sheep dog :p. Maar ook niet weer erg leuk om mensen te kijken. Wel grappig, alle huizen in dit dorpje lijken op een decor voor een Western film :)
Nog naar een demonstratie van sheep dogs geweest (Mick en Lianne hebben een sheep dog thuis Whiskey) er leuk om te zien hoe die honden getraind zijn in het schapen drijven.
Thuis nog een eind met de honden gelopen, richting een park waar op dit tijdstip van het jaar heel veel slangen zitten, waar wij niet super dol op zijn.... Als je maar hard stampt op de grond dan zijn ze al vertrokken voordat wij er langs liepen, vertelde Mick ons.
'S avonds lekker gebbqed en met de vuurkorf aan buiten gezeten.

Tot nu toe hebben we alleen nog maar erg mooi weer gehad, veel zon beetje wind. 'S nachts koelt het wel wat af, maar nu begint de zomer hier ook pas :)

• 06 Oktober 2014 - 10:18

Marlien:

Wat fijn om je verslag te lezen Sanne. Het is allemaal zo herkenbaar. Groetjes voor iedereen.

• 07 Oktober 2014 - 08:41

Agnes:

Hoi jullie daar,
    leuk verhaal en fijn dat je ons zo op de hoogte houdt van jullie belevenissen. De lettertjes zijn nogal klein voor opa en oma. Ik kopieer voor hun eerst de tekst naar word, vergroot de tekst en mail het daarna naar hen. Ze vinden het ook leuk om mee te lezen! Vandaag wordt het echt herfst hier geloof ik, ben dus wel een beetje jaloers op het weer daar bij jullie! Knuf Agnes

• 07 Oktober 2014 - 19:22

Jw En Linda:

Heyy vakantie gangers leuk om de verhalen en fotos te volgen :)
    En ik ben al zeeeer jaloers :)
    Wel zielig hoor al die dode skippys maarja :(

Hier echt herfst weer !@ dus niet te bruin worden he :p

Xxxx