Daintree rainforest en de verrassing <3 - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Arjan en Sanne Brink/Dijks - WaarBenJij.nu Daintree rainforest en de verrassing <3 - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Arjan en Sanne Brink/Dijks - WaarBenJij.nu

Daintree rainforest en de verrassing <3

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Arjan en Sanne

15 Oktober 2014 | Australië, Port Douglas

De dag erna zijn we naar het daintree rainforest geweest. Eerst met een bootje door een rivier gevaren op zoek naar slangen en krokodillen. Het was een erg mooie omgeving, maar helaas geen slangen en krokodillen gezien...
Daarna zijn we naar het regenwoud zelf geweest, erg mooi. Net alsof je door de set van jurrasic park loopt, erg mooi. Midden in het regenwoud bevind zich het mossman gorge, een meer met vulkanische stenen. Het water is er erg helder, dit water stroomt via grote leidingen naar Cairns, waar het gefilterd word en dan uit de kraan komt. dit hele gebied word onderhouden door de echte aboriginals. Zij weten precies hoe je de natuur moet onderhouden. Je kan hier ook niet met eigen vervoer komen, er rijdt een speciale bus die wordt bestuurd door de abi's.
Lekker gegeten en 's avonds lekker op ons terrasje geborreld.
Ik dacht dat ik een klein flesje wijn had gekocht maar het bleek champagne te zijn. Dus ik zei voor de grap tegen Arjan, dat je champagne alleen bij speciale gelegenheden mocht drinken, wat er toen gebeurde......

Arjan ging op zijn knieën en vroeg mij ten huwelijk..... En ja was mijn antwoord natuurlijk
Wat een speciaal moment.
Aan de andere kant van de wereld, in de tropen
Echt super romantisch
Wanneer we zullen gaan trouwen weten we nog niet, maar dit moment blijft mij altijd bij..
Eerst maar weer eens flink sparen als we weer terug zijn in Nederland

De dag erna nog even lekker over het strand gewandeld, we hadden graag nog wat langer willen blijven, maar als we nog meer van Aussi willen zien moesten we toch weer verder reizen...
'S middags vlogen we weer terug naar Sydney.
En natuurlijk werd ik er net als de heenreis weer uit gepikt voor een drugs en explosieven controle... Alsof ik er zo crimineel uit zie haha maar natuurlijk was er niets aan de hand en konde we de reis weer voortzetten
We vlogen met een budget vliegmaatschappij die erg streng was op controle van de handbagage (we hadden geen check in bagage aangezien we maar 4dagen weg waren) de heenreis werd hier niet op gecontroleerd en hadden we dus geluk gehad, want op deterugreis werd er wel gecontroleerd en waren beide koffers te zwaar (4ons maar.... En ik mocht geen bagage bij Arjan in de koffer doen zodat er maar 1koffer te zwaar was...) nu konden we dus $50 per koffer extra betalen en moesten onze koffers bij de check in bagage in het ruim.....
Eenmaal weer geland, wij maar wachten op de koffers... Geen koffers.
Bleek het ruim vol te hebben gezeten en kwam het met de eerst volgende vlucht vanuit Cairns naar Sydney toe... Balen.
Lianne, Ria en Jan Waren er al om ons weer op te halen, nu konden we samen 2:30uur wachten tot de koffers er waren
Gelukkig waren de koffers met die vlucht meegekomen en had ik gelukkig mijn spiegelreflexcamera (en alle gemaakte foto's) en mijn verlovingsring weer terug

We bleven deze avond nog 1nachtje bij Greg en Mary ann (de ouders van Mick) slapen. We hebben een Australie pakketje van ze gekregen als cadeautje, erg lief. We hebben daar een paar erg fijne dagen gehad, maar aan alles komt een eind en was het tijd om afscheid te nemen en weer verder te reizen.
De reis naar de Blue Mountains.

  • 17 Oktober 2014 - 16:40

    Agnes:

    GEFELICITEERD!!!! Wat ben je toch romantisch Arjan! Wie had dat nou gedacht :-) Super!
    Fijn dat de reis ook zo mooi is en dat de koffers terug zijn! Wel sneu van de boete! Flauw dat je die 2 keer moet betalen! %$#%^%$#@
    Liefs Agnes

  • 17 Oktober 2014 - 19:40

    Alice:

    Jeetje lieverds, wat was ik verrast toen ik de app van sanne zag. Ik zag eerst de ring niet, tot ik heel goed keek. Wat ben ik blij. En zo trots op jou, Arjan, dat je zo romantisch bent. Wat een supermooie herinnering voor jullie. Dikke knuffel. Xx

  • 17 Oktober 2014 - 21:17

    Leo:

    het lijkt wel een script van een mooi boek of een film, gefeliciteerd Arjan en Sanne.

  • 17 Oktober 2014 - 22:29

    Opa En Oma Alberts:


    lieverds van harte gefeliciteerd. Arjan wat bij jij romantisch.
    wat vervelend en een gedoe met de koffers, maar gelukkig is alles goed gekomen.
    een knuffel van opa en oma.


  • 18 Oktober 2014 - 21:24

    Opa/Oma Brink:

    Verrassing ?? Op zich niet . Moment en plaats wel. Heel romantisch.
    Het voegt een extra dementie toe aan jullie reis .
    Min of meer een huwelijksreis vooraf .
    Wij wensen jullie veel gelukkige jaren samen. Liefs XXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arjan en Sanne

Actief sinds 22 Sept. 2014
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 7874

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2014 - 29 Oktober 2014

aussi

Landen bezocht: