Tidbinbilla - Reisverslag uit Bungendore, Australië van Arjan en Sanne Brink/Dijks - WaarBenJij.nu Tidbinbilla - Reisverslag uit Bungendore, Australië van Arjan en Sanne Brink/Dijks - WaarBenJij.nu

Tidbinbilla

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Arjan en Sanne

10 Oktober 2014 | Australië, Bungendore

Vandaag Tidbinbilla bekeken..

Tidbinbilla heeft een national parc met veel dieren die in Australie in het wild leven.

Tidbinbilla is ongeveer (just around the corner :o ) anderhalf uur rijden vanaf Bungendore.

Je kunt met de auto of lopend door het national parc Tidbinbilla gaan. Wij hebben enkele minuten in de auto gereden en daarna zijn wij te voet verder gegaan.
Wat een super mooie omgeving!!!
en een hele boel dieren gezien, prachtig..
Arjan zijn doel voor vandaag was een slang in het wild zien, ik hoopte deze niet tegen te komen, maar Arjan had geluk... we hebben 2 red belly black snakes gezien, zeer giftig!!!
we hebben 3 platypussen gezien (platte poes.... zo spreek je het uit) dit zijn vogelbekdieren, het was zeer zeldzaam dat je deze tegen kon komen. Ze waren alleen niet zo fotogeniek...
de koala's die we graag wilde zien waren helaas wel in een soort dierentuin achtig gebied. ze konden het hele bos wel door, maar we hebben ze alleen maar in een hokje gezien.
Kangoeroes waren er volop, aan het eind van de middag zelfs een heel grasveld vol.
De wallibies en kangoeroes waren wel wat publiek gewend en konden we super dichtbij foto's maken.
verder hebbben we nog emu's, schildpadden, hagedissen en verschillende vogels gespot. het enige diertje wat nog ontbreekt aan ons te zien lijstje is de wombat. (deze hebben we wel gezien, maar deze was dood :( )

ik heb alle foto's op Lianne haar laptop gezet, nu kan ik ze ook toevoegen aan de verslagen. Voorgaande foto's waren allemaal van de telefoon...

morgen naar Camden en maandag naar Port Douglas. Super veel zin in....

• 11 Oktober 2014 - 19:23

Opa En Oma Alberts:

We genieten erg van jullie mooie verhalen en als we de foto's zien beleven we het allemaal opnieuw.
    Geniet met volle teugen want de tijd gaat in Australie erg snel is onze ondervinding.
    veel liefs van Opa en Oma.

• 11 Oktober 2014 - 19:45

Leo:

fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben, geniet er maar lekker van.